TGB Ajalugu
TGB on üks juhtivamaid mootorsõidukite, sisepõlemismootorite ja variaatorite tootjaid maailmas. TGB Grupp toodab kõrgekvaliteedilisi maastiksõidukeid ja motorollereid läbi oma ametlike partnerite, peaaegu igas maailma osas. ATVd ja motorollerid on saavutanud märkimisväärselt suurepärase maine, tänu läbimõeldud disainile, suurepärasele vastupidavusele, seejuures säilitades taskukohase hinna. TGB ATVd on tihti saavutanud erinevates riikides ATV aastatiitleid. TGB on enimmüüdavaim neljarattaline ATV näiteks Prantsusmaal. TGB toodab ja teeb koostööd maailma enimjuhtivamate kaherattaliste ja neljarattaliste tehastega, kellele toodetakse variaatoreid ja muid detaile.
1965
Aastal 1965 Mr.CF Chang asutas Taiwan Vespa Company LTD, et toota Vespa litsenseeritud motorollereid Taiwani turule. Uus ettevõte hakkas ka tootma varuosi ja komponente suurimale Itaalia motorollerite tootjale Piaggio.
1978
Mr. CF Chang asutas Taiwan Golden Bee Co. Ltd (TGB). Uus ettevõte võttis üle Piaggio tootmise programmi Taiwani turule ja varuosade ning komponentide tootmise Itaalia emafirmale. Samal ajal alustas TGB aga motorollerite arendamist ja tootmist oma enda disainiga. TGB motorollerid on fokusseeritud eksklusiivselt ainult ekspordile, eriti Euroopa turule.
1980-1989
TGB jätkas ja laiendas oma disainiga motorollerite tootmist, samal ajal suurendades mahte Itaalia kontsernile Piaggio, millele ta eksklusiivselt tootis elektristartereid, raame, amorte, plastikosi ja mitmeid teisi erinevaid komponente. 1980 aastal TGB otsustas veelgi oma tegevust laiendada ja alates sellest nad tootsid ja komplekteerisid kõiki motorollerid Taiwanis - ühes maailma suurimas tehases. TGB alustas tootmist ja hiljem täiustamist väga erinevaid tüüpe variaatoreid. Tänapäeval on TGB üks suurimaid variaatorite tootjaid maailmas.
1990
TGB toodetud variaatorid jõuavad enamus Taiwanis toodetud masinatele ja järk-järgult kasutatakse neid ka maailma suurimate motorollerite, atvde, lumesaanide tootjate poolt. TGB kvaliteetset toodangut kasutatakse väga erinevatel ja tuntud markidel nagu: Polaris, Aprilia, Piaggio, BMW, Vespa, Rotax, Peugeot, Motori Minarelli, Motori Morini, SYM ja teistel. TGB ise toodab aga 2-taktilisi 50cc ja 4-taktilisi 125-550cc mootoreid. Rohkem kui 50 arendajat töötavad nende arendus-ja uurimiskeskuses.
1995
ISO 9001 ja QS 9000 sertifikaadid avardasid TGB müügiuksi veelgi. Tänud tema madalale hinnatasemele, suurepärasele meeskonnale, silmapaistvale disainile ja usaldusväärsele kvaliteedile, tagab TGBd hea müügiedu Euroopa turul. Kõrge usaldus ja taskukohane hind on saavutanud TGBle edu, mis kestab tänapäevani.
2003
Juba üle 25 aasta on TGB arendanud ja tootnud automaatseid käigukaste ja teisi komponente maailma juhtivatele tehastele ja Taiwani atv ja motorollerite tootjatele.
2004
Strateegiline otsus tehti 2004 aastal: ettevõte otsustas arendada ja toota oma enda neljarattalisi sõidukeid, mille eesmärgiks ei ole konkureerida mitte ainult Taiwani turuga, aga kogu Euroopa ja maailma omaga. TGB Blade tuli turule. Blade 400 osutus väga kiiresti populaarseks Euroopa turul, kuna TGB võimaldas kombineerida kõrget kvaliteeti, keerulist disaini ja mõistlikku hinda.
2006
TGB RS303 50 motoroller oli maailmas esimene, kus Matt Shubring, Austraalia freestyle sõitjal, õnnestus teostada esimest motorolleril backflipp.
2007
Kinnitused, et TGB on valinud õige tee, tuli 2007 aastal, millal BLADE 400 valiti "Quadricycle of the Year". Auhind anti üle Prantsuse ajakirja poolt, Quad Magazine.
2009
Uued atraktiivsed mudelid tulid koos TGB BLADE 550ga, mis oli enimmüüdud neljarattaline Prantsusmaal ja Saksamaal.
2010
TGB Blade 550 iRS sai taas tiitli "Quadricycle of the Year" ja lisaks tiitli "Commercial Quadricycle of the Year 2010" Tsehhi Vabariigis.
2011
TGB Blade 550 sai enimmüüdud neljarattaliseks Tsehhi vabariigis.
2013
TGB atvd said elektrooniliselt kontrollitavad sissepritse. Koos modernse tehnoloogiaga on TGB atv nüüd rohkem kasutajasõbralikum, madalama kütusekulu ja suurema mootori võimsusega.
The Quad of the Year 2013, TGB Quad of the Year 2013, olid parimad atvd 300-550cc klassis.
2014
TGB arendas oma enda ja edasiarendatud elektroonilise roolivõimu, mida kasutatakse laias valikus mudelitel. EPS (Electronic Power Steering) aitab tugevalt kaasa ATV paremale manööverdamisele, turvalisemale sõidule ja kindlamale kontrollile. Ja taas näitas TGB, et kvaliteet ja arenenud tehnoloogia ei pea maksma suuri summasid. Roolivõimuga mudelid on pigem tugevdanud TGB positsiooni turul ja meelitanud lisaks uusi kliente üle Euroopa.
2015
Tutvustati TGB 1000 mudelit. TGB lipulaev on neljarattaline sõiduk, oma suurima ja võimsaima mootoriga ATV Taiwani turul. Tipptasemel TGB 1000 on taas vahetanud käiku parima kvaliteedi ja juhitavuse suunas ATV turul.